HÍREK

GVH vizsgálat a zöld marketingüzenetekre

GVH: nemzetközi figyelmet kapott a versenyhatóság zöld marketingüzeneteket vizsgáló elemzése

Széles körben hasznosulhat a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) piacelemzése, amelyben a zöld állítások elterjedtségét és a fogyasztók döntéseire gyakorolt hatását vizsgálták. A versenyhatóság közölte az MTI-vel csütörtökön, a témában folytatott szerdai nemzetközi megbeszélés alapján.

A január közepén nyilvánosságra hozott tanulmány szerint sok esetben nem egyértelműek, zavarosak a vállalkozások által alkalmazott zöld állítások. A fogyasztók jelentős része pedig nincs tisztában az egyes állítások és jelölések pontos tartalmával, jelentésével.

A piacelemzés részeként az Eötvös Lóránd Tudományegyetemmel (ELTE) közösen végzett kísérlet megmutatta, hogy a zöld állítások termékcsomagolásokon való megjelenítése hatással van a fogyasztók adott termékről kialakított képére, illetve vásárlási szándékára. Ugyanakkor a fogyasztók jelentős része nincs tisztában a látott állítások pontos tartalmával és sok esetben félreérti azokat – jelezte a GVH.

A fogyasztóvédelmi jogérvényesítés zöld átállásban betöltött növekvő szerepének megvitatására szervezte a GVH a nemzetközi online panelbeszélgetést – jelezték.

Bak László, a GVH elnökhelyettese a közleményben kiemelte: Európa-szerte vizsgálják a környezetre vonatkozó állítások fogyasztókra gyakorolt hatását. A magyar versenyhivatal is aktívan tájékozódik ezen a területen, és vizsgálataival, útmutatásaival hozzá kíván járulni a jogszerű kereskedelmi kommunikációhoz.

Széles értelmezésekkel és nem rendszerezett módon kommunikálnak a vállalkozások

Tanulmányuk megállapításai szerint a hazai vállalkozások nagyon széles értelmezésekkel és nem rendszerezett módon kommunikálnak a fenntarthatósággal kapcsolatban. Számos vállalkozás logókkal támasztja alá „zöld” működését. Ennek ellenére nem mindig azonosítható vagy magyarul nem elérhető a fogyasztók számára a mögöttük álló tanúsító szervezet vagy szempontrendszer.

A vállalkozások figyelmét a többi között arra hívja fel a versenyhatóság, hogy a fenntarthatósághoz, környezetvédelemhez kötődő kommunikációjukban azoknak a tevékenységeknek kell megjelenniük, amelyekkel a legnagyobb hatás érhető el a környezetterhelés csökkentésében. Az alkalmazott állításnak, logónak, címkének megalapozottnak és igazolhatónak kell lennie, és ezt a fogyasztók számára elérhetővé kell tenni.

A piacelemzés megállapításai alapján a GVH számos javaslatot tett a jogalkotónak és a piaci szereplőknek. Egyebek mellett többszintes, államilag szabályozott fenntarthatósági jelölőrendszer kialakítását javasolja – áll a közleményben.

Vállalkozásod fejlesztéséhez partnert keresel? Üzleti terv készítés, hitelkérelem összeállítása szakértői segítséggel könnyebb! Látogass el weboldalunkra és jelezd igényedet a Kapcsolat | ZöldSzéchenyiKártya (zoldszechenyikartya.hu) menüpontban vagy hívj bennünket a 30-326-4703, 30-373-2000, 30-648-9525, 30-342-6308-as telefonszámokon.

#zöld #marketingüzenet #GVH #vállalkozás #fogyasztó

zöld

Forrás: MTI, hitelprogram megoldások | Zöldhitel Csoport (zoldhitel.hu)

gazdaság

MEGOSZTÁS

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE ÉS ÉRTESÜLJ ELSŐK KÖZÖTT SZOLGÁLTATÁSAINKKAL KAPCSOLATOS ÚJDONSÁGOKRÓL!

Egy hírlevél naprakész információkkal lehet hasznos, ezért fontos számunkra, hogy minél frissebb és szakmai információkhoz jussanak ügyfeleink, partnereink a hetente készülő hírlevelünk által.  Köszönjük, ha feliratkozol hírlevelünkre!

KORÁBBI HÍREK

készpénz

Készpénz használati törvény

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) a készpénz használatról szóló törvénytervezet módosítását kéri a kormánytól, mert a tervezet több olyan ponton is kötelezővé tenné a készpénz

TOVÁBB OLVASOM »
száj- és körömfájás kártalanítás

Száj- és körömfájás utáni kártalanítás

A kormány kiemelt célja a ragadós száj- és körömfájás vírus mielőbbi megállítása. Illetve az érintett gazdálkodók kártalanítása. A mentesítést követően, a veszély elmúltával fontos ösztönözni

TOVÁBB OLVASOM »
lakbér
lakbér

Országos lakbér árak változása

A KSH-ingatlan.com márciusi lakbér indexe szerint a fővárosi lakbérek 0,7 százalékkal emelkedtek februárhoz képest. Országos szinten 0,1 százalékos volt a drágulás, ami lényegében stagnálás. Éves

TOVÁBB OLVASOM »
alapkamat

Egyhangú alapkamat döntés

Egyhangúlag döntött az alapkamat változatlan szinten tartásáról a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa márciusi ülésén a szerdán közölt rövidített jegyzőkönyv szerint. A március 25-i

TOVÁBB OLVASOM »
Demján program
Demján program

Demján program milliárdok

A magyar kormány a Demján Sándor Program keretében 1410 milliárd forintnyi forrással támogatja a hazai kkv-k termelékenységének növelését és méretugrását. A kormány célja, hogy az

TOVÁBB OLVASOM »