HÍREK

GVH vizsgálat a zöld marketingüzenetekre

GVH: nemzetközi figyelmet kapott a versenyhatóság zöld marketingüzeneteket vizsgáló elemzése

Széles körben hasznosulhat a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) piacelemzése, amelyben a zöld állítások elterjedtségét és a fogyasztók döntéseire gyakorolt hatását vizsgálták. A versenyhatóság közölte az MTI-vel csütörtökön, a témában folytatott szerdai nemzetközi megbeszélés alapján.

A január közepén nyilvánosságra hozott tanulmány szerint sok esetben nem egyértelműek, zavarosak a vállalkozások által alkalmazott zöld állítások. A fogyasztók jelentős része pedig nincs tisztában az egyes állítások és jelölések pontos tartalmával, jelentésével.

A piacelemzés részeként az Eötvös Lóránd Tudományegyetemmel (ELTE) közösen végzett kísérlet megmutatta, hogy a zöld állítások termékcsomagolásokon való megjelenítése hatással van a fogyasztók adott termékről kialakított képére, illetve vásárlási szándékára. Ugyanakkor a fogyasztók jelentős része nincs tisztában a látott állítások pontos tartalmával és sok esetben félreérti azokat – jelezte a GVH.

A fogyasztóvédelmi jogérvényesítés zöld átállásban betöltött növekvő szerepének megvitatására szervezte a GVH a nemzetközi online panelbeszélgetést – jelezték.

Bak László, a GVH elnökhelyettese a közleményben kiemelte: Európa-szerte vizsgálják a környezetre vonatkozó állítások fogyasztókra gyakorolt hatását. A magyar versenyhivatal is aktívan tájékozódik ezen a területen, és vizsgálataival, útmutatásaival hozzá kíván járulni a jogszerű kereskedelmi kommunikációhoz.

Széles értelmezésekkel és nem rendszerezett módon kommunikálnak a vállalkozások

Tanulmányuk megállapításai szerint a hazai vállalkozások nagyon széles értelmezésekkel és nem rendszerezett módon kommunikálnak a fenntarthatósággal kapcsolatban. Számos vállalkozás logókkal támasztja alá “zöld” működését. Ennek ellenére nem mindig azonosítható vagy magyarul nem elérhető a fogyasztók számára a mögöttük álló tanúsító szervezet vagy szempontrendszer.

A vállalkozások figyelmét a többi között arra hívja fel a versenyhatóság, hogy a fenntarthatósághoz, környezetvédelemhez kötődő kommunikációjukban azoknak a tevékenységeknek kell megjelenniük, amelyekkel a legnagyobb hatás érhető el a környezetterhelés csökkentésében. Az alkalmazott állításnak, logónak, címkének megalapozottnak és igazolhatónak kell lennie, és ezt a fogyasztók számára elérhetővé kell tenni.

A piacelemzés megállapításai alapján a GVH számos javaslatot tett a jogalkotónak és a piaci szereplőknek. Egyebek mellett többszintes, államilag szabályozott fenntarthatósági jelölőrendszer kialakítását javasolja – áll a közleményben.

Vállalkozásod fejlesztéséhez partnert keresel? Üzleti terv készítés, hitelkérelem összeállítása szakértői segítséggel könnyebb! Látogass el weboldalunkra és jelezd igényedet a Kapcsolat | ZöldSzéchenyiKártya (zoldszechenyikartya.hu) menüpontban vagy hívj bennünket a 30-326-4703, 30-373-2000, 30-648-9525, 30-342-6308-as telefonszámokon.

#zöld #marketingüzenet #GVH #vállalkozás #fogyasztó

zöld

Forrás: MTI, hitelprogram megoldások | Zöldhitel Csoport (zoldhitel.hu)

közbeszerzési

MEGOSZTÁS

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE ÉS ÉRTESÜLJ ELSŐK KÖZÖTT SZOLGÁLTATÁSAINKKAL KAPCSOLATOS ÚJDONSÁGOKRÓL!

Egy hírlevél naprakész információkkal lehet hasznos, ezért fontos számunkra, hogy minél frissebb és szakmai információkhoz jussanak ügyfeleink, partnereink a hetente készülő hírlevelünk által.  Köszönjük, ha feliratkozol hírlevelünkre!

KORÁBBI HÍREK

napenergia
napelem

Kifizetések a Napenergia programban

Koncz Zsófia: hamarosan indulnak a kifizetések a Napenergia Plusz programban Megszülettek az első támogatói döntések a Napenergia Plusz programban. Tavasszal pedig megkezdődhetnek a kifizetések, megindulhat

TOVÁBB OLVASOM »
MNB
MNB

Az MNB csökkentette az alapkamatot

Kamatdöntés – Az MNB 100 bázisponttal csökkentette az alapkamatot A Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa 100 bázisponttal 9,00 százalékra csökkentette az alapkamatot keddi kamatdöntő

TOVÁBB OLVASOM »
elektromos autó
elektromos autó

Magyarországon a BYD – beruházás

Szijjártó Péter: Magyarország a BYD-beruházással diktálni fogja egy technológiai világforradalom tempóját A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD magyarországi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy

TOVÁBB OLVASOM »
MNB
MNB

MNB: 300 MRD Ft védi a bankrendszert

MNB: háromszáz milliárdos betétbiztosítási, szanálási vagyon védi a bankrendszer biztonságát A  pénteki közleményében a Magyar Nemzeti Bank (MNB) bejelentette: a banki betéteseket védő Országos Betétbiztosítási

TOVÁBB OLVASOM »
program
mezőgazdaság

A földértékesítési program folytatódik

AM: tovább folytatódik a földértékesítési program Több mint 1300 darab, 10 hektárnál kisebb területű, állami tulajdonú földet kínálnak eladásra nyilvános pályázat útján. A földértékesítési program

TOVÁBB OLVASOM »
4iG
4iG

4iG: Új vállalatban az űrtechnika

Önálló vállalatba szervezi űr- és technológiai portfólióját a 4iG A novemberben bejelentett transzformációval összhangban önálló holding társaságba vonja össze űripari és technológiai érdekeltségeit a 4iG

TOVÁBB OLVASOM »