HÍREK

GVH vizsgálat a zöld marketingüzenetekre

GVH: nemzetközi figyelmet kapott a versenyhatóság zöld marketingüzeneteket vizsgáló elemzése

Széles körben hasznosulhat a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) piacelemzése, amelyben a zöld állítások elterjedtségét és a fogyasztók döntéseire gyakorolt hatását vizsgálták. A versenyhatóság közölte az MTI-vel csütörtökön, a témában folytatott szerdai nemzetközi megbeszélés alapján.

A január közepén nyilvánosságra hozott tanulmány szerint sok esetben nem egyértelműek, zavarosak a vállalkozások által alkalmazott zöld állítások. A fogyasztók jelentős része pedig nincs tisztában az egyes állítások és jelölések pontos tartalmával, jelentésével.

A piacelemzés részeként az Eötvös Lóránd Tudományegyetemmel (ELTE) közösen végzett kísérlet megmutatta, hogy a zöld állítások termékcsomagolásokon való megjelenítése hatással van a fogyasztók adott termékről kialakított képére, illetve vásárlási szándékára. Ugyanakkor a fogyasztók jelentős része nincs tisztában a látott állítások pontos tartalmával és sok esetben félreérti azokat – jelezte a GVH.

A fogyasztóvédelmi jogérvényesítés zöld átállásban betöltött növekvő szerepének megvitatására szervezte a GVH a nemzetközi online panelbeszélgetést – jelezték.

Bak László, a GVH elnökhelyettese a közleményben kiemelte: Európa-szerte vizsgálják a környezetre vonatkozó állítások fogyasztókra gyakorolt hatását. A magyar versenyhivatal is aktívan tájékozódik ezen a területen, és vizsgálataival, útmutatásaival hozzá kíván járulni a jogszerű kereskedelmi kommunikációhoz.

Széles értelmezésekkel és nem rendszerezett módon kommunikálnak a vállalkozások

Tanulmányuk megállapításai szerint a hazai vállalkozások nagyon széles értelmezésekkel és nem rendszerezett módon kommunikálnak a fenntarthatósággal kapcsolatban. Számos vállalkozás logókkal támasztja alá “zöld” működését. Ennek ellenére nem mindig azonosítható vagy magyarul nem elérhető a fogyasztók számára a mögöttük álló tanúsító szervezet vagy szempontrendszer.

A vállalkozások figyelmét a többi között arra hívja fel a versenyhatóság, hogy a fenntarthatósághoz, környezetvédelemhez kötődő kommunikációjukban azoknak a tevékenységeknek kell megjelenniük, amelyekkel a legnagyobb hatás érhető el a környezetterhelés csökkentésében. Az alkalmazott állításnak, logónak, címkének megalapozottnak és igazolhatónak kell lennie, és ezt a fogyasztók számára elérhetővé kell tenni.

A piacelemzés megállapításai alapján a GVH számos javaslatot tett a jogalkotónak és a piaci szereplőknek. Egyebek mellett többszintes, államilag szabályozott fenntarthatósági jelölőrendszer kialakítását javasolja – áll a közleményben.

Vállalkozásod fejlesztéséhez partnert keresel? Üzleti terv készítés, hitelkérelem összeállítása szakértői segítséggel könnyebb! Látogass el weboldalunkra és jelezd igényedet a Kapcsolat | ZöldSzéchenyiKártya (zoldszechenyikartya.hu) menüpontban vagy hívj bennünket a 30-326-4703, 30-373-2000, 30-648-9525, 30-342-6308-as telefonszámokon.

#zöld #marketingüzenet #GVH #vállalkozás #fogyasztó

zöld

Forrás: MTI, hitelprogram megoldások | Zöldhitel Csoport (zoldhitel.hu)

gazdaság

MEGOSZTÁS

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE ÉS ÉRTESÜLJ ELSŐK KÖZÖTT SZOLGÁLTATÁSAINKKAL KAPCSOLATOS ÚJDONSÁGOKRÓL!

Egy hírlevél naprakész információkkal lehet hasznos, ezért fontos számunkra, hogy minél frissebb és szakmai információkhoz jussanak ügyfeleink, partnereink a hetente készülő hírlevelünk által.  Köszönjük, ha feliratkozol hírlevelünkre!

KORÁBBI HÍREK

KKV Technológia
MOL

Újabb külföldi MOL siker

Azerbajdzsáni földgázkészletek kitermelésére vonatkozó kereskedelmi megállapodásokat kötött a Mol csoport vegyesvállalati partnereivel – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. A tájékoztatás szerint a SOCAR és

TOVÁBB OLVASOM »
termék
termék külkereskedelem

Termék-külkereskedelmi többlet

Márciusban 1,6 milliárd euró volt a termék-külkereskedelmi többlet, februárhoz képest az export és az import kiigazított volumene egyaránt 2,0%-kal csökkent. 2024. márciusban a  termék kivitel

TOVÁBB OLVASOM »
turizmus
turizmus

MTÜ: forgalmas volt a Pünkösd

MTÜ: az év eddigi legforgalmasabb hosszú hétvégéje volt a pünkösdi. Mintegy 280 ezer vendég csaknem 530 ezer vendégéjszakát töltött el a hazai szálláshelyeken a pünkösdi

TOVÁBB OLVASOM »
bankrendszer
MNB

MNB: stabil a magyar bankrendszer

MNB: továbbra is stabil a magyar bankrendszer. A magyar bankrendszer továbbra is stabil, sokkellenálló-képessége erős, ugyanakkor a tavalyi kiemelkedő jövedelmezőség után a profitja 2024-ben csökkenni

TOVÁBB OLVASOM »

Kattints és csatlakozz
Privát Facebook csoportunkhoz!

Ne maradj le az új információkról!